lauantai 15. joulukuuta 2012

and thats who i am

Jennyferin ja muidenkin blogeissa on pyörinyt "and that's who i am" postaus pisti vähän päätä pyörälle. Selasin kuvia jo eilen illalla ja jatkoin tänään aamulla- niistä tulisi nälkävuoden pituinen postaus yksinään. Niinpä ajattelin helpottaa hieman omaa elämääni ja käyttää kuvia seuraavien postauksien kuvituksena - turha väittää, että kovin monena päivänä pääsisin valoisaan aikaan kameran kanssa ulos kuvaamaan jotain oikeasti mielenkiintoista. Ei, minä nukun. Etenkin nyt, kun rakas mummini on huonossa kunnossa ja mieli on enemmän kuin alavireinen. Minä nukun. Ja postailen ajatuksen kanssa andthatswhoiam- kuvia.





Ensirakkauteni asui yli 300km päässä. Valitsin aina bussin, vaikka junalla olisi päässyt nopeammin. Pitkissä automatkoissa vaan on sitä jotain. Haaveilen perinteisestä road tripistä jenkeissä, tai ajamisesta euroopan halki omalla autolla. Auto on vähän kuin liikkuva koti, sinne saa pakattua kaiken tärkeän ja rakkaan ja se kulkee tarvittaessa aina mukana. Tutustun aina myös uusiin bändeihin, laulajiin ja levyihin autossa. Missään muualla ei voi uppoutua musiikkiin yhtä täydellisesti, kuin ajaessa.



Kesäisin muutama. Rakastan pisamia! Johtunee ehkä lapsuudenidoli Peppi Pitkätossusta. Kuka muistaa "kärsittekö pisamista?"-kohtauksen? Tykkään myös punapigmenttisistä pojista. Mitä enemmän, sen parempi. Tylsää, kun omat pisamat katoaa ja haihtuu pitkin syksyä. Lancomella on muuten olemassa pisamakynä, oon jo vuosia harkinnut sen hankkimista...



Kauneutta on niin monenlaista. Tottakai olen "paremman näköinen" huoliteltuna, kukapa ei. Käytän meikkiä kuitenkin korkeintaan kerran viikossa. Olin seurustellut poikaystäväni kanssa huomaamattani pari kuukautta, ennenkuin tulin meikanneeksi ensimmäisen kerran. Pojan reaktio: "sä oot meikannut". Suutuin, tietysti. En enää koe olevani kaunis, mutten erityisemmin kärsikään peilikuvastani. Meikki ei ole koskaan lisännyt itsevarmuuttani millään tavalla, sitä joko on tai ei.



Big time. Lukio-opinnot on kaatuneet kahteen aineeseen: matikkaan ja ruotsiin. En voi millään ymmärtää, miksi pakollisia lyhyenkin matematiikan kursseja on niin paljon. On selvää, etten koskaan tule suuntautumaan alalle, jossa tarvitsisin matematiikkaa. Matikan tunneilla tuntuu, kun taistelisi tuulimyllyjä vastaan. Olen aloittanut, keskeyttänyt tai reputtanut matikan kursseja varmaan kaksikymmentä kertaa viimeisen yhdeksän vuoden aikana.



Erittäin kalpea. En nyt sentään luonnottoman valkoinen, kuten kuvan kädet, mutta kuitenkin. Kesäloman jälkeen olin aina suosittua seuraa lukiossa- korostin kivasti muiden rusketusta. En rusketu, jos olen auringossa. Sen sijaan palan kivasti ravun väriseksi ja pahimmillaan saan rakkuloitakin. En siis viihdy auringossa, ja jos siellä on pakko olla, suojakertoimet on yli 50 luokkaa. Talvella en erityisemmin kärsi asiasta, mutta kesällä ottaa päähän, jos tuntemattomat tai puolitutut huomauttelee asiasta. "Ootko kuullu auringosta?" "Miks oot viettäny koko kesän sisällä?" yms. Kerran Kwanin Tidjan tuli kännipäissään sanomaan, että "hyi vittu sä oot ruman värinen". Epic. Vielä yläasteella vaalea ihonväri teki kipeää ja pistin pienet rahani Helena Rubinsteinin itseruskettaviin, mutta sittemmin olen oppinut- noh, jos en rakastamaan, niin ainakin pitämään- vaaleasta ihonväristäni. IRC galleriassa oli ihana "rusketus on rumaa" yhteisö. Siellä olin minä ja 15 goottia.



Ja se oli mahtavinta ikinä. Luulen, ettei Potter koskaan tule olemaan ihan sama asia myöhemmin syntyneille- itse olin suunnilleen samanikäinen kuin kirjan hahmot jokaisen kirjan ilmestyessä. Kirjaimellisesti kasvoin lapsesta aikuiseksi samaan tahtiin kirjojen kanssa. Mahtavin kirjasarja ikinä. Olen tykännyt myös Twilighteista, nälkäpeleistä ja muista vastaavista, mutta mikään koskaan milloinkaan ei tule jättämään yhtä syvää vaikutuksen jälkeä, kuin Harry Potter.



Niihin tarttuminen ja työhön käyminen on aina yhtä vaikeaa.



Kärsin suuresti siitä, että toiveideni vastaisesti en ole vuosiin asunut kodissa, jossa olisi kylpyamme. Seuraavan oman asunnon ostaessani en aio tästä haaveesta tinkiä. Kiireettömät aamut kirjan kanssa, valmistuminen juhliin pitkän kaavan kautta tai pahan mielen poisto- kylpy, täydellisiä hetkiä. Olin kesällä ystäväni luona viikon ranskassa, ja taisin ottaa kylvyn ainakin viisi kertaa. Vaikka olisin voinut tutkia Pariisiakin.



I truly do. Valitsisin mieluummin ikuisen talven kuin loputtoman kesän, joskin rakastan neljän vuodenajan suomeani. Talvella kaikki on jotenkin kauniimpaa. Parasta on hiljalleen leijuva lumisade. Ja heijastimet. Rakastan heijastimia. Ja joulua. Olen syntynyt vuodenvaihteessa, ehkä silläkin on merkitystä asiaan.








4 kommenttia:

  1. Aivan ihana blogipäivitys, koska tää oli niin Kinuskia! <3 sinä ja 15 goottia IRC-Gallerian yhteisössä - mä niin muistan! :') älä koskaan jooko muutu, oot ihana.

    VastaaPoista
  2. Hei vain! Törmäsin sun blogiin jostain jonkun tutuntutun blogin kautta ja tää on ihan super! En tienny mitä postausta kommentoisin mut tähän oli pakko - mä oon pian 22 ja voin niin samaistua tohon Harry Potter -kohtaan! Musta on tyhmää, kun ne ajatellaan lastenkirjoina ja että vaan lapset sais lukea niitä (opiskelen atm Englannissa ja täällä kohtasin aikuisia, jotka nauroivat minulle kysyen 'miten aikuinen voi lukea lastenkirjoja'....). Mä voin ainaki myöntää ihan koko sydämestäni että ilman ko. kirjasarjaa olisin varmasti hyvinkin erilainen tänä päivänä ja täysin negatiivisessa mielessä. Koko sarja on jättänyt minuun hyvin syvät jäljet. Nykyäänkin on ainakin kerran kesässä joku osa luettava. :)

    PLUS että oot aika söpö ja sitte semmonen et toi sun pöllötatska on ihan huikee!! Vähä mua himottas ottaa kans joku HP-aiheinen tatska, kuoleman varjelusten merkki ois niiiin supa!

    Hihi kylläpä piristit mun päivää! Sydämiä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti, kiitos kiitos kiitos ^_^ ! I so feel you tossa HP- asiassa! On niissä kyllä joku taika, itsekkin kahlaan niitä aina tasaisin väliajoin alusta loppuun koko sarjan. Tuntuu, että joka kerralla se lukukokemus jotenkin syventyy.

      Suosittelen lämpimästi pottertatskaa, mäkin olin miettinyt omaa aihetta pienen ikuisuuden, ja vaikka Hedwig ei aiemmin käynyt edes mielessä, niin yhtäkkiä se oli ihan päivänselvää, että tunturipöllö on saatava! Toinen mistä haaveilen on "All was well" , siten että juurikin se kuolemanvarjelusten merkki ensimmäisen A - kirjaimen paikalla. :)

      Ja sata sydäntä sulle! <3 Kiva että eksyit tänne!

      Poista

jee, sä aiot kommentoida!
tosi kiva ni ei tartte ittekseen höpötellä.