perjantai 8. maaliskuuta 2013

You go through high school to find your bridesmaids, not your husband.



Istuin vuonna 2003 Tikkurilan lukion auditorioon ja jännitin. Olin viettänyt aiemmat seitsemän vuotta saman, turvallisen peruskoululuokkani kanssa ja olin juuri aloittamassa kymmenen vuotta kestävää taivalta lukiota, yksin. Suurin osa ystävistä haki lukioon edes vähän sen perusteella, minne kaveritkin hakivat. Minä olen, näin jälkikäteen tarkasteltuna, hakenut aina lukioon vähän sillä perusteella, että poikaystäväni asuu siinä lähellä. Ensimmäinen poikaystäväni sattui niihin aikoihin asumaan  Tikkurilan uuden suurlukion vieressä, joten minä päädyin sinne. Ja satuin istumaan Annan viereen. Ja kuinka onnellinen tuosta sattumasta olenkaan. 

"Ketä sun kaverit on?" kysyi Anna
"En tunne täältä itseasiassa ketään." vastasin minä
"Siis etkö ketään?" ihmetteli Anna
"En ketään." vakuutin minä
"Sä voit saada mun kaverit!" lupasi Anna

Ja tänään, melkein kymmenen vuotta myöhemmin, she popped the question and asked me to be her maid of honor. 

Aina välillä mietin, että pitäiskö hävettää, kun takana on kaksi lukiota, käynnissä kolmas ja yo lakkiin vielä muutama askel matkaa. Tänään muistin, että ei. Ilman näitä kouluja en olisi tavannut Annaa tai muitakaan niistä tytöistä, jotka näiltä vuosilta ovat viereeni juurtuneet. En ehkä oppinut ruotsia tai matematiikkaa, mutta opin paljon ystävyydestä, rakkaudesta ja välittämisestä. Matikka 4, kokemukset 10. 

Ja Miijasta onnellinen kaaso kesälle 2014. ♥ 

2 kommenttia:

  1. Ihana blogi sulla! Tästä tulee hyvälle tuulelle :) Aion siis jatkossakin lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos ihanasta kommentista :) mäpäs koitan aktivoitua ja kirjoitella enemmän!!

      Poista

jee, sä aiot kommentoida!
tosi kiva ni ei tartte ittekseen höpötellä.